Het is toch net weer even anders dan een BMW of Range Rover. Want elke Porsche is altijd in de eerste plaats een sportwagen. In deze Coupé S kom je niets tekort. Van 0 naar 100 km gaat hij in 4,5 seconden en hij haalt een top van 270 km/u. En belangrijk, de V6-motor, ingedamd of niet, brult en brabbelt er enthousiast op los. Wie instapt, ademt de sfeer van de autosport. Dit is een auto voor fanaten.

Specs Porsche Cayenne S Coupé

  • Eerste toelating Mei 2020
  • Vermogen 441 PK
  • Brandstof Benzine
  • Transmissie Automaat
  • Topsnelheid 263 km/u
  • Acceleratie (0-100) 5 sec
  • Gewicht 2025 kg
  • Aantal zitplaatsen 4
  • Cilinders 6
  • Cilinderinhoud 2981cc
  • Garantie Fabrieksgarantie
  • Onderhoudsboekje Aanwezig
  • aanhanger assistent
  • achterbank in delen neerklapbaar
  • adaptief demping systeem
  • afdaal assistent
  • alarm klasse 1(startblokkering)
  • alarmsysteem
  • aluminium delen exterieur
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Apple Carplay/Android Auto
  • armsteun achter
  • audio installatie
  • Autonomous Emergency Braking
  • bandenspanningscontrolesysteem
  • bestuurdersairbag
  • bots waarschuwing systeem
  • Brake Assist System
  • buitenspiegels elektrisch inklapbaar
  • buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • comfortstoel(en)
  • connected services
  • cruise control
  • dakspoiler
  • electronic climate controle
  • elektrisch bedienbare achterklep
  • elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • hill hold functie
  • hoofd airbag(s) achter
  • hoofd airbag (s) voor
  • knie airbag(s)
  • LED dagrijverlichting
  • LED koplampen
  • lederen/alcantara bekleding
  • multimedia- voorbereiding
  • navigatiesysteem full map + hard disk
  • parkeersensor voor en achter
  • passagiersairbag
  • regensensor
  • schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • sportstuur
  • spraakbediening
  • start/stop systeem
  • stuurbekrachtiging
  • stuurwiel multifunctioneel
  • vervolgbotsing preventie
  • voorstoelen in hoogte verstelbaar
  • warmtewerend glas
  • WiFi voorbereiding
  • zij airbag(s) voor

Porsches en sportwagens gaan hand in hand. Deze autoconstructeur combineert niet alleen sterke prestaties met een strak uiterlijk. Maar de combinatie van peper en zand is nieuw. Kan een terreinwagen of SUV rijden als een echte Porsche? Porsches eerste poging om een ​​terreinwagen te ontwerpen kende geen groot succes.  De eerste generatie Cayenne staarde wezenloos naar de wereld, terwijl de tweede generatie wél een standvastig front heeft. Hoe groot deze Porsche Cayenne ook van zijn voorgangers verschilt, deze opvallende terreinwagen is bij de eerste oogopslag herkenbaar als Porsche. In plaats van de gebruikelijke duik, vereist hier het instappen een klim.  In de Porsche Cayenne zit de bestuurder rechtop, met uitzicht op het verkeer vanaf zijn opvallend hoge commandopost. Tegelijk is deze sportieve Cayenne wendbaarder en minder groot dan de meeste andere terreinwagens in dit segment. Ondanks deze wijzigingen blijft de Porsche Cayenne een onvervalste sportwagen. Hou je van Porsche? Dan is een Porsche Cayenne kopen zeker iets voor jou.

Interieur Porsche Cayenne

Hoewel veel van de schakelaars en het display herkenbaar zijn als typische Porsche onderdelen, is de sfeer van het interieur anders dan die van de andere sportwagen van Porsche. De Cayenne is groots, en biedt vooral voorin veel ruimte.  De ruimte op de achterbank is volstaat, maar is toch niet te vergelijken met andere auto's uit dit segment. De bagageruimte is ruim en goed toegankelijk dankzij de tweedelige achterklep. Voor kleinere spullen zet je gewoon de achterruit open. De Cayenne kun je absoluut onder de exclusieve auto's scharen, want hij is ruim, functioneel en luxe, zonder de verfijndheid van Porsche.  Zo heeft het navigatiesysteem bijvoorbeeld heeft geen TMC. De telefoon is niet gekoppeld met Bluetooth, maar vereist een speciale montagekit. Het standaard geluidssysteem heeft een slecht geluid. De uitrusting is lang niet evenredig met de prijs.

Comfort Porsche Cayenne

In het midden van de middenconsole zit een grote hendel die het karakter van de auto bepaalt. In neutraal is de Cayenne een comfortabele terreinwagen. Door het grote formaat en de hoge zit lijken de afstanden korter dan bij veel andere auto's. De nieuwe 3,6-liter zescilindermotor met 290 pk en 385 Nm in plaats van de 3,3-liter, 250 pk en 310 Nm werkt bijna geruisloos.  Met deze basismotor is de Cayenne soepel, maar zeker niet zo snel als andere Porsches. Het instapmodel weegt 2,2 ton. Het onderstel is stevig en gaat zeker niet ten koste van  zijn comfort. De besturing is nauwkeurig en het rijgedrag is perfect voor een SUV. Zowel zijn besturing als zijn wegligging zijn uitstekend, zelfs bij hoge snelheden.

Zand erover

In sportmodus verandert het karakter van deze Cayenne compleet. Met een druk op de knop verandert de eerste dergelijke stille V6-kracht in een brullende machine die actief aan het gas hangt. Het matige optreden van zojuist was meteen vergeten. De minste beweging van de rechtervoet zorgt voor een onmiddellijke acceleratie.  Hoewel de Cayenne V6 een snelle SUV is, zijn zijn prestaties magertjes in vergelijking met andere Porsches. In de sportstand is het onderstel merkbaar steviger. De auto voelt nu beter aan. Op deze manier snelle bochten nemen zorgt voor veel voldoening bij zijn passagiers. Deze terreinwagen van Porsche blijkt al vlug een opwindende rijmachine. Het is inmiddels opvallend dat Porsche een pure sportwagen fabrikant is, en die kennis is ook verwerkt in terreinwagens.

Zandhappen

In zijn offroad modus is de zogenaamde "underdrive" beschikbaar. Dit vertaalt de kracht van sprinten in klimvermogen en zorgt voor nauwkeurige gastoevoer.  Dankzij zijn grote banden raast de Cayenne V6 door modder en zand.  De banden of velgen die standaard bij de Cayenne S en Turbo worden geleverd, zijn zeker niet  ideaal voor off-road rijden. Het zogenaamde differentieelslot verbetert de tractie op zware terreinen. Dankzij zijn sportieve karakter communiceert de Cayenne ook goed met offroad-rijders en gaat de auto verder dan een gewone SUV. Een Porsche Cayenne kopen spreekt nog altijd heel wat (sportieve)bestuurders aan. In de basisversie van deze Cayenne lijken de sportieve ingrediënten te ontbreken, maar uiteindelijk is dit slechts schijn. Het instapmodel levert behoorlijke prestaties, maar lang niet zoals de sportwagens van Porsche.  Vergeleken met andere terreinwagens blijft deze Cayenne toch een bijzondere wagen. Matig in vergelijking met andere Porsches, uitstekend in vergelijking met andere SUV's. Bovendien blijven deze talenten van de Cayenne niet beperkt tot een bovengemiddeld rijgedrag. Deze auto blinkt uit op alle in het terreinen.

Porsche Cayenne kopen

Ondanks de enkele minpuntjes, zijn er nog altijd meer dan voldoende redenen om om een Porsche Cayenne te kopen. Er is zijn ruim en luxueus interieur, zijn uitstekend rijgedrag en zijn wegligging. De enkele mindere puntjes wegen hier gelukkig niet tegenop. Een Porsche Cayenne kopen is dus nog altijd de moeite, zeker voor fervente Porsche fanaten. Een Porsche Cayenne kopen? Voor de enkele minpuntjes moet je dat zeker niet laten.

Ik heb interesse in deze auto

Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Zoek je een andere droomauto
laat het ons dan ook weten .

    x

    PROEFRIT AANVRAGEN

      x

      Meer informatie aanvragen

        x

        Inruilvoorstel indienen

          • Schade:
          • Afbeelding 1:
          • Afbeelding 2:
          • Afbeelding 3: